|
Dyskusja nad stanem prawa dla firm paliwowych Forum: olej, paliwa, smary,doradztwo paliwowe - ekonomiczne, akcyza, ustaw , przepisy, wolna dyskusja, cło i inne...
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
jaronwoj
Administrator
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 8:00, 22 Paź 2007 Temat postu: 1 listopada stację benzynowe zamknięte!? NOWOŚĆI DZIWNE |
|
|
Stacje paliw zamknięte 1 listopada , antypolska histeria na Litwie , kulisy rezerw ropy naftowej PKN Orlen w podziemnych kawernach IKS Solino
Na Święto Zmarłych podróż tylko na jednym baku
Resort pracy nie ma wątpliwości, że zakaz pracy w święta obejmuje też stacje benzynowe. Ich właściciele są oczywiście odmiennego zdania. Sprawa jest na tyle skomplikowana, że Polska Izba Paliw Płynnych zwróciła się do resortu pracy i Głównej Inspekcji Pracy o interpretację przepisów wyjaśnia Iwona Dąbrowska, dyrektor biura w PIPP. Zanim doczekamy się wyjaśnień lepiej chyba zaopatrzyć się w paliwo przed podróżą 1 listopada.
Komentarz Rzeczpospolitej
Zakaz pracy w święta nie dotyczy stacji benzynowych. 1 listopada oraz w inne święta będziemy pracować, bo nie jesteśmy placówką handlową, lecz usługową. Ponadto w grę wchodzą względy użyteczności społecznej i codzienne potrzeby ludności – tłumaczy Krystyna Antoniewicz-Sas, rzecznik prasowy Statoil Polska. Dodaje, że zakaz nie obejmuje pracy zmianowej, a tak właśnie działają wszystkie stacje paliw. Nie zgadza się z tym Piotr Wojciechowski, zastępca dyrektora Departamentu Prawnego w Głównym Inspektoracie Pracy. – Przepis wprowadzający zakaz pracy w święta musi być stosowany bez względu na sposób organizacji czasu pracy. Nie ma zatem znaczenia, że praca jest zmianowa lub wykonywana w systemie weekendowym
Naftowa histeria antypolska na Litwie
Dziennik "Respublika" opublikował informacje o możliwości upaństwowienia rafinerii w Możejkach i odebrania jej z rąk polskich. Jest to kolejna odsłona antypolskiej histerii na Litwie. jest jeszcze drugi scenariusz, który wiąże się z planami połączenia Orlenu z Lotosem. Litewskie media już wcześniej przedstawiały wątpliwe powiązania Lotosu ze spółką Dujotekana reprezentującą na Litwie interesy Gazpromu. W minionym tygodniu w mediach było głośno o tym, że Lotos może być zamieszany w próby przekupstwa litewskich polityków.
Nowe dowody zaprzeczające tezie Dziennika , że zapasy ropy PKN Orlen są na papierze
List dr. Grzegorza Czapowskiego przesłany do Leszka Kraskowskiego autora kontrowersyjnego artykuły opublikowanego w „Dzienniku”. Pisownia oryginalna.
Pan Leszek Kraskowski, Dziennikarz działu śledczego DZIENNIKA,
Szanowny Panie, Jeszcze uwagi do zacytowanych przez Pana dwu moich wypowiedzi, umieszczonych w Pańskim artykule, zamieszczonym na łamach DZIENNIKA nr 243(456)/2007:
1) nie jestem „ekspertem od podziemnych zbiorników” jak Pan mnie przedstawił w artykule (ja tak się nie przedstawiłem, w tej materii są doskonali specjaliści w Polsce, z wieloletnią praktyką i ogromnym dorobkiem – choćby ze wspomnianego w Pańskim artykule CHEMKOP-u!!!) – jestem geologiem zajmującym się w Państwowym Instytucie Geologicznym problematyką budowy skał i struktur solnych, A TO ZUPEŁNIE CO INNEGO!!!!!!!!!!!!!!!!!
2) w rozmowie nt. wysadu Góra wyraziłem tylko osobistą opinię, że w tak od dawna eksploatowanym (od 1968 r.) metodą ługowania złożu powstałe pustki/kawerny mogą mieć bardzo nieregularny kształt i dlatego trudno uzyskać z nich podobne parametry odbioru paliwa jak z ściśle w tym celu wykonywanych kawern solnych. W tym rozumieniu stare wyrobiska mogą nie zawsze być optymalnym obiektem do zatłaczania ropy.
3) w wyniku zbytniego uproszczenia - trudno wszystkie wątpliwe kwestie wyjaśnić w rozmowie telefonicznej!!!! - cytowanej mojej wypowiedzi można odnieść wrażenie, że paliwo odzyskiwane z kawern solnych jest z reguły poważnie CHEMICZNIE zanieczyszczone i nie nadaje się do użytku, a w konsekwencji - ta forma magazynowania paliw jest niewłaściwa!!!.
To jest jednak nieprawda - wymienione przeze mnie składniki (anhydryt, iły, siarczany) - to - jak podkreślałem w rozmowie !!- "RESIDUUM" (POZOSTAŁOŚĆ MECHANICZNA, NIE CHEMICZNA !!!!) POWSTAŁA PO ROZPUSZCZENIU SOLI CZYLI „OKRUCHY” i jest ona usuwana w separatorach. Niechlujstwo spowodowane brakiem sit doprowadzi do zanieczyszczenia paliwa w każdych warunkach – również bazach paliwowych i stacjach benzynowych, gdzie na dnie zbiorników gromadzą się przeróżne „śmieci”. Zapewne jakieś ilości takiego „residuum” mogły (nie mamy na ten temat żadnych informacji!!!) się pojawić w pozyskiwanym z kawerny paliwie, zwłaszcza w momencie tak intensywnego opróżniania kawern, czego należy się spodziewać. JAK ZRESZTĄ PANU MÓWIŁEM, następne partie paliw, odzyskiwane z kawern nie będą zawierały tych „śmieci”.
Podkreślam, jestem zwolennikiem podziemnego magazynowania paliw w strukturach solnych – a nie ich przeciwnikiem jakby wynikało z kontekstu Pańskiego artykułu!!!! – jedyne zastrzeżenia mogą dotyczyć braku doświadczeń w magazynowaniu w starych kawernach, a nie w specjalnie w tym celu wykonywanych wyrobiskach na nowym złożu!
Bardzo proszę o sprostowanie tych moich uwag, gdyż skrótowa forma ich przedstawienia nadała im w Pańskim artykule zupełnie inny od zamierzonego – informacyjnego – wydźwięk!!!
Dr Grzegorz Czapowski
Zakład Geologii Reginalnej, Surowcowej i Geofizyki
(Department of Regional Geology, Mineral Resources and Geophysics)
Państwowy Instytut Geologicznyźródło: Orlen.pl
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|